A média- és digitális tartalomfogyasztási szokások változása, a tartalmak egyre színesebbé, fogyaszthatóbbá tétele valamint az AR és VR technológiája által teremtett élmény az egyik legfontosabb iparági trend, amely alapvetően határozza meg a tartalomgyártással kapcsolatos fejlesztések irányát.
Számos háztartásban még mindig a televízió tölti be a modernkori tábortűz szerepét. A készülék köré gyűlve közösségi élményt jelent (pl.) egy sportközvetítés, mindezek virtuális valósággá alakításában azonban egyelőre nincs áttörés. Ennek egyik oka, hogy a VR szemüvegek viselése elszigeteli egymástól a közösség tagjait és ezzel elveszi az együtt televíziózás és szurkolás élményét, másrészt felbontásuk egyelőre csekély minőségű ahhoz képest, amelyet a HD, de főként a 4K tartalmaknál megszokhattunk. Ezen problémák megoldása jelentős előrelépés lenne.
Ezzel szemben az AR óriási ütemben fejlődik a televíziós tartalmak előállításában. Az egyik legfőbb partnerünk, a Vizrt egy sport elemző műsor szemléltetésével mutatta be, hogy a Viz Libero AR alkalmazásával hogyan képzeli a televíziózás nem is annyira távoli jövőjét: a műsorvezető sétálva váltott helyszínt a stúdió és a játéktér között, majd “visszatérve” a stúdióba, az asztalára helyezett játéktéren végezte el az elemzést.