MédiatechnikaA VR és az AR az új mainstream

Médiatechnika | 2018. December 18., Kedd 10:00

Az IP mellett talán sokkal nagyobb figyelmet kapott idén az AR (augmented reality - kiterjesztett valóság), a VR (virtual reality - virtuális valóság), a mesterséges intelligencia, valamint a felhő alapú szolgáltatások és megoldások.

A média- és digitális tartalomfogyasztási szokások változása, a tartalmak egyre színesebbé, fogyaszthatóbbá tétele valamint az AR és VR technológiája által teremtett élmény az egyik legfontosabb iparági trend, amely alapvetően határozza meg a tartalomgyártással kapcsolatos fejlesztések irányát.

 

belso1.jpg


Számos háztartásban még mindig a televízió tölti be a modernkori tábortűz szerepét. A készülék köré gyűlve közösségi élményt jelent (pl.) egy sportközvetítés, mindezek virtuális valósággá alakításában azonban egyelőre nincs áttörés. Ennek egyik oka, hogy a VR szemüvegek viselése elszigeteli egymástól a közösség tagjait és ezzel elveszi az együtt televíziózás és szurkolás élményét, másrészt felbontásuk egyelőre csekély minőségű ahhoz képest, amelyet a HD, de főként a 4K tartalmaknál megszokhattunk. Ezen problémák megoldása jelentős előrelépés lenne.

 

belso2.jpg


Ezzel szemben az AR óriási ütemben fejlődik a televíziós tartalmak előállításában. Az egyik legfőbb partnerünk, a Vizrt egy sport elemző műsor szemléltetésével mutatta be, hogy a Viz Libero AR alkalmazásával hogyan képzeli a televíziózás nem is annyira távoli jövőjét: a műsorvezető sétálva váltott helyszínt a stúdió és a játéktér között, majd “visszatérve” a stúdióba, az asztalára helyezett játéktéren végezte el az elemzést.  

 

www.rexfilm.hu

Share |
top

A hozzászóláshoz kérjük jelentkezzen be, ha még nem regisztrált a regisztráció linken megteheti!

E-mail

Jelszó

Regisztráció | Elfelejtett jelszó

bottom
Impresszum
Betöltés: 0.208425 másodperc.