MédiatechnikaAJA Ki Pro® Ultra Plus

Médiatechnika | 2019. Január 08., Kedd 09:00

A tervezés lehetővé tesz hordozható, vagy rack-be épített felhasználást, a fél rack széles és 2RU magas készülékház jól illeszkedik bármilyen környezetbe.

Ez a kompakt eszköz egy több-csatornás Apple ProRes® felvevő amely 4 csatornáig kínál szimultán HD felvételt, vagy egyedi csatorna módban 4K/UltraHD/2K/HD Apple ProRes, Avid DNxHR® MXF, 4K/UltraHD, vagy Avid DNxHD® MXF formátumokban felvételt és lejátszást. Az eszköz támogatja a legújabb nagy raszteres, HFR (High Frame Rate) munkafolyamatokat, 4K 60p-ig, HDR lejátszással és felvétellel. A 3G-SDI, az optikai és a teljes HDMI 2.0 digitális videó csatlakozás, plusz a bőséges analóg és digitális audio csatlakozó bármely projekt igényeit hatékonyan kielégíti és rugalmas munkafolyamatot kínál a felhasználóknak. A tervezés lehetővé tesz hordozható, vagy rack-be épített felhasználást, a fél rack széles és 2RU magas készülékház jól illeszkedik bármilyen környezetbe.

 

belso3.jpg


Ki Pro Ultra Plus és a több-csatornás rögzítés

Rögzíthetünk és lejátszhatunk egy csatornás 4K-t, HFR 4K-t, vagy rögzíthetünk 4 csatornáig 1080 HD videot egyetlen eszközzel. Van HDMI 2.0 csatlakozás, HDR lejátszás, dedikált web felhasználói felület a távvezérléshez. A Ki Protect biztosítja az adat integritást, hároméves garancia, dedikált támogatás és sok más funkció áll rendelkezésre.


Több-csatornás HD felvétel

Rögzítsünk 1, 2, 3, vagy  4 csatornás HD anyagot 1080p 50/60-ig Apple ProRes-ben, szimultán módban. Remek lehetőség ez több kamerás gyártáshoz, hiszen egyszerre akár 4 kamera képét is rögzíthetjük egyetlen Ki Pro Ultra Plus-al, így energiát, helyet, időt és emberi erőforrást takaríthatunk meg a helyszínen, stúdióban, vagy közvetítő-kocsiban. Több-csatornás módban a berendezés csatornánként támogatja a független profilokat, választhatunk nagy felbontású Apple ProRes HQ-t maximális minőségű utómunkához és használhatjuk a második bemenetet Apple ProRes (Proxy) rögzítéshez pld. előmontírozáshoz. Az 1-es csatornával kezdhetünk, majd további csatornákat adhatunk hozzá a rögzítőhöz, figyelembe véve a raszter méretet, frame rátát. A felvett HD AppleProRes fájlok ugyan arra az AJA Pak médiára kerülnek. Azonban az Ultra Plus lehetővé teszi egy második Pak futását is, így több órás megszakítás-mentes, több-csatornás felvételt is készíthetünk.

 

belso1.jpg


Független, editálásra kész ProRes fájlok

A Ki Pro Ultra Plus-al készített több-csatornás felvételek egyediek, ez azt jelenti, hogy minden egyes bemenet timecode pontos és direkt importálásra készen áll a több-csatornás editáló szekvenciába. Nem szükséges semmi további konverzió, vagy szoftver, egérrel megfogjuk a fájlt és a Pak Media-ból egyszerűen áthúzzuk az editáló alkalmazásunkban. A klipek átnevezése a mi dolgunk, de a rendszer mindig automatikusan megszámozza a fájlokat, aszerint, hogy melyik csatorna rögzíti, 1,2,3,4, így könnyen követhetjük a tartalmainkat az utómunka során.


Folyamatos felvétel és átlapolás, még több-csatornás módban is

Több-csatornás módban egy, vagy több bejövő jel kimaradása szinkron problémákat okozhat az utómunka során, ennek kijavítása gondot okozhat, ha egyáltalán orvosolni lehet a problémát. Ezért a rekorderünket úgy tervezték, hogy amint jelkiesést érez, azonnal színsávot pótol a jel helyére, Loss of signal (jelkiesés) felirattal. Mindezt addig megtartja, míg a jel újra összeáll és rögzíthető. Ez esetben az összes több-csatornás klip ugyan azt a timecodot kapja, így korrekció tökéletesen elvégezhető bármely non-lineáris editoron belül. A vágó könnyedén kivághatja a hibás részt anélkül, hogy vágóképet, vagy hang korrekciót használna. Ez a funkció minden egyes bemeneten működik, sőt még átlapolásos módban is. Az átlapolás mód (Rollover) biztosítja a felhasználók számára, hogy a felvétel bármely pontjától kezdve egy második média Pak-ra is rögzítsenek. Ekkor megkezdődik az első Pak gyors kijátszása az editáló környezetbe, kijátszó szerverbe, miközben a felvétel folytatódik tovább.

 

belso4.jpg

 

Ki Protect

A rekorder magába foglalja a Ki Protect védelmi rendszert, amely biztosítja az adat integrációt, az esetben, ha a média meghajtó véletlenül eltávolításra kerül, vagy tápfesz kimaradás áll be a felvétel ideje alatt. A rendszer a „Record” gomb megnyomásával automatikusan előre felosztja a média meghajtón található helyet a videó, audio és timecode számára. Felvétel közben, minden új adat írásakor, a fájl fejléc folyamatosan frissítésre kerül.  Így mindössze csak az utolsó néhány képkocka veszhet el. A már felvett képkockák biztonságban vannak és előhívhatók, nagyobb gyártási biztonságot adva a helyszínen és a stúdióban.


HDMI 2.0: Egy kábel, sok formátum

A teljes HDMI 2.0 támogatás mély szín reprodukciót biztosít egészen 4:4:4 12 bites RGB-ig, tökéletes megoldás színekben gazdag telített képek rögzítéséhez költséghatékony HDMI kamerákkal, valamit csodálatos visszajátszás a legújabb HDMI 2.0 monitorokon. Egyetlen kábel költséghatékonyan továbbítja az UltraHD, vagy HD videot és a tiszta 24 bites 48 kHz 8-csatornás audiot egy közös HDMI 2.0 eszköz-re/től. Független gyártóknak, szerkesztőknek, ProAV újságíroknak ideális befektetés.

 

belso2.jpg

 

HDR

A nagy dinamika átfogás gyakorlatilag a szélesebb és gazdagabb színtér, a hatalmas világosságjel és az igen árnyékos képrészletek megjelenítéséről szól. A Ki Pro Ultra Plus támogatja a 4K/UltraHD/HD HDR munkafolyamatokat HDMI kompatibilis monitorokra, a v2.0 firmware segítségével metaadatokat generálva a HDMI v2.0a/CTA-861.3 szerint. Ezen túl a berendezés HDMI-on keresztül támogatja a Hybrid Log-Gamma (HLG)  HDR megjelenítőket is.

Mint látható az AJA Ki Pro Ultra Plus egy igen nagy tudású és sokoldalú eszköz, teljes bemutatása itt lehetetlen vállalkozás lenne. További kérdések megválaszolása…


www.snittstudio.hu

 

Share |
top

A hozzászóláshoz kérjük jelentkezzen be, ha még nem regisztrált a regisztráció linken megteheti!

E-mail

Jelszó

Regisztráció | Elfelejtett jelszó

bottom
Impresszum
Betöltés: 0.097695 másodperc.