MédiatechnikaPhil Bowman és az Avid Media Composer

Médiatechnika | 2019. Május 04., Szombat 08:00

„A Media Composer szerkesztési funkciói lehetővé teszik számomra, hogy az anyag karmestere legyek.” Találkozás egy igaz történet kihívásaival

A kihívás

A dokumentumfilmek számos témát dolgoznak fel, miközben a gyártás feszes ütemterv szerint valósul meg. A sorozat sikere sokban függ a tehetséges vágó és a jó szoftver együtt állásától.

A megoldás

Az Avid Media Composer, amely gondoskodik a timeline editáló jellemzőkről, úgy mint aszimmetrikus trimmerelés és hang lekeverés, lehetővé teszi továbbá az editorok számára hogy könnyedén érezzék az időzítést, a ritmust és a zenék pontos beillesztést a videó alá.

 

CSPhilBowman900x457C.jpg


Phil Bowman editori karrierjét és tapasztalatát fikciós és dokumentumfilmeken keresztül szerezte és építette, ezek a programok főleg katonai küldetésekkel, megtörtént bűnügyekkel és sci-fi-be hajló megmagyarázhatatlan para jelenségekkel foglalkoztak. Avid Media Composer-en vágta a Pickups című filmet, főszereplő Aidan Gillen (akit a Trónok harcában is láthattunk), valamint a Gold Rush-t, az aranyásókról és az Obsession sorozatot, amely lopások áldozatairól szól. Az Arrow Media valós bűnügyi sorozatainak vágójaként a See No Evil-t is editálta a Discovery felkérésére. De ő volt az NLE editora az éppen most adásban menő Shadow of Hope-nak, amely egy Dél-Karolinai nő, Hope Melton eltünését és annak nyomozását dolgozza fel.

 

trohn.jpg


Phil a történet editálásában az Avid Media Composerre támaszkodik, megteheti, hiszen a szoftvert az egyik legjobban ismerő felhasználó, aki szinte becsukott szemmel klikkel a különböző funkciók között. Ez az ő tehetsége, érezni kell a vágás ritmusát csakúgy, mint a hang és a zene megfelelő arányát. Az időzítés nagyon fontos eszköz, csakúgy mint a zene, segítségükkel kiemelhetünk részleteket a történetből, de markerek segítségével a dalok is pontosan illeszthetők a videó szegmensben. És persze ne felejtkezzünk el a pár kockás vágásokról se, amelyekkel szinte megütjük a nézőt, a döbbent fokozása érdekében. „A funkciók közül gyakran használom az audio mixdown-t. Ezzel egy utózengést adok egy közönséges ütemhez, így egy mesterséges csúcspontot hozok létre, bárhol a timeline-on, ahol szükségem van rá, később aztán ezt az effektet visszateszem szinkronba a már megvágott videó alá.

 

MediaComposer_ First_UI.jpg

 

Páratlan alkotói szabadság ez, a Media Composer szerkesztési funkciói lehetővé teszik, hogy az anyag karmestere legyek.” Az anyag teljes mértékben kontroll alatt marad, mivel az időzítést az aszimmetrikus trimmelés támogatja a timeline-on. Az ilyen jellegű funkciók biztosítják, hogy a szerkesztők képesek lépést tartani a gyors gyártási ütemtervvel. „Az átmenetek aszimmetrikus vágása egy másik nagyszerű funkció. Érzésre vágok amit azonnal láthatok is, ez fantasztikus. Ezért gyakran használom ezt eszközt a bejövő és kimenő jelenetek átmeneteinél, javítva így az anyag ritmusát. A dokumentumfilmek szerkesztésének másik fontos tényezője, hogy a párbeszéd bevonja a nézőt a történetbe.” Bowman keményen dolgozik, hogy a legjobbat hozza ki a hangból. „Mindig arra törekszem, hogy offline állapotban a lehető legjobb hangélményt nyújtsam, és ezt az Avid bővítményei lehetővé is teszik.

 

CSPhilBowman900x457A.jpg

 

De átveszek trükköket más vágóktól is pld. John Wick-től, vagy Evan Schiff-től. A film és televíziós vágásban, csakúgy mint kreatív művészeti ágakban, a specializáció előnyt jelenthet. Szerkesztőként kaphatsz számos ötletet amit tudni kell jókor elővenni. Annak ellenére, hogy sok bűnügyi dokumentumfilmet készítettem, szeretném azokat változatosan megvalósítani. A „Pickups” messze esett a televíziós munkáimtól, de lehetővé tette számomra, hogy a dokumentumfilm készségeimet jól használjam a film narratívájának összeillesztésére. És még egy jó tanács: Bármely dokumentumfilmről legyen szó, a vágó nézze meg a mozit először. Lehetnek kényes és megrázó részletek melyek fókuszba kerülnek a vágás során. Soha ne feledd, hogy vannak élő, hús-vér emberek és családok akik érintettek az ügyben.”


www.avid.com

 

Share |
top

A hozzászóláshoz kérjük jelentkezzen be, ha még nem regisztrált a regisztráció linken megteheti!

E-mail

Jelszó

Regisztráció | Elfelejtett jelszó

bottom
Impresszum
Betöltés: 0.099237 másodperc.