Sony
Broadcast és filmes kameráik teljes terméksora, valamint mixerek és az élőgyártás összes terméke bemutatásra került. Trendvonalban a 4K, IP, és HDR megoldások szerepeltek. Professzionális kézi kamerák között megjelent a PXW-Z150 4K, amely képes 120f/s full HD-ben dolgozni lassításhoz, valamint hálózati képességekkel rendelkezik élő streaminghez és vezeték-nélküli munkafolyamatokhoz. Áttörést jelent a CMOS képszenzor kétszeres kiolvasási sebessége. A kamkorder 4K képek rögzítéséhez a továbbfejlesztett XAVC Long GOP 100Mb/s kodeket használja. A beépített lencse 12x optikai zoomot teljesít, de a „Clear Image Zoom” funkcióval ez az érték növelhető 18, vagy 24x-re.
Panasonic
Költséghatékony kézikamerát kínál dokumentaristáknak, broadcastereknek, oktatási intézményeknek az AJ-PX230PJ AVC ULTRA. A népszerű AJ-PX270-es modell utódjaként 10-bit, 1080p AVC-Intra és AVC-LongG kodekeket kínál. A 22x zoom átfogású lencse, az OLED kereső, a video felvétel minősége és a kamera test teljesen mértékben azonos a PX270-el, azonban kivették a wire és wireless, proxy és GenLock/TC képességeket, így egy jelentősen olcsóbb kamerát kínálva a felhasználóknak. A képszenzor nagy érzékenységű, kis zajú, 1/3 collos, 3-MOS eszköz. A kamera rögzít: 100Mb/s AVC-Intra100 és 200 Mb/s AVC-Intra200-ban, azokhoz az alkalmazásokhoz ahol a fájlméret kritikus lehet.
Grass Valley
Továbbfejlesztett élő gyártási eszközöket és hírstúdió megoldásokat prezentáltak. Kamerák teljes sorozatát, képkeverőket, visszajátszó és kijátszó szervereket, sokmonitoros megjelenítőket. A látogatók megismerhették a legújabb trendeket, úgy mint 4K, HDR (nagy dinamika átfogás) és az IP alapú átviteltechnika és automatizált munkafolyamatok. A legújabb termékek között volt látható a GV Node IP processzor és Edge Router platform, amelyek az IP és SDI támogatáson túl segítik az broadcast ipart az SDI-ból IP-be vezető migrációs folyamatokban. Látható volt még az LDX 86 Universe kamera rendszer is.
Blackmagic Design
Teljes broadcast, filmes, utómunka és élő esemény gyártáshoz szükséges berendezés kiállításra került a standjukon. Las Vegasban ott volt az URSA Mini legfrissebb változata, az ATEM 2 M/E broadcast 4K képkeverője, a Teranex Mini konverterek, a Video Assist és még sok minden más. A Smart Videohub 12G 40x40 egy vadonat új darab, a videojelek vizuálisan továbbíthatók, a beépített monitoron szimultán látható az élő videó, a keresztpontok csatlakozása és a TV formátum. Az eddigi 6G-SDI 12x12, 20x20 és 40x40 hub-ok után megjelenik a 12G megoldás is, a felhasználó az összes IP beállítást elvégezheti a front panelon számítógép igénybevétele nélkül.
Arri
Természetesen az összes filmkamerájukat elhozták a kiállításra, úgy mint Alexa és Amira, de ne felejtsük el hogy a legendás német vállalat jövőre ünnepli 100. születésnapját, amelynek közeledése nagyobb kiállítást ígért és hozott. Ez a hatalmas idő elegendő volt arra, hogy a filmkamerák mellett a világítástechnikában, a gyógyászatban, optikai megoldásokban és archív technológiákban is az élen járjanak. A jellegzetes kék és ezüst lámpaházak már első pillantásra tiszteletet parancsolnak, és magas minőséget képviselnek. A trendet követve a LED technika 3 terméksorban képviselteti magát: SkyPanel, L-sorozat és Caster sorozat. A rugalmas és moduláris felépítés révén érhető el kiváló homogén megvilágítás minden elképzelhető felvételi környezetben. A Caster sorozat két új modellel bővült: LoCaster 2 Plus és BroadCaster 2 Plus ezek 35%-al nagyobb fényerőt teljesítenek az előd modellekhez képest és mindössze 35 Watt a fogyasztásuk.
Teradek
Egyre szélesebb termékpalettával jelentkeznek a streaming megoldások, vezeték-nélküli jeltovábbítás és kódolás területén. A CUBE 600 sorozat egy sokoldalú H.264 enkoder, a VIDIU Pro egy streaming eszköz, a BEAM egy vezeték-nélküli enkoder elsősorban hírgyűjtő stáboknak élő bejelentkezéshez. A CLIP kis eszköz stream-et állít elő iOS és Android készülékekhez. A T-Rax már vállalkozás szintű enkoder platform, 2RU magas, maximum 8 kártyát befogadó egység. A Bolt rendszer tömörítetlen, nulla késéssel rendelkező, 1080p60, 4:2:2 jelet képes továbbítani több mint 600 méter távolságra, mindezt az engedélymentes 5 GHz-es frekvenciasávban.
TV Logic
Always On-Air, vagyis „Mindig adásban”, nem is tudnák kihagyni a NAB-ot, hiszen egy jól guruló szekeret sosem szabad fékezni. Megjelenítő megoldásaik a keresőktől indulnak, a VFM-058W modell 5.5 collos Full HD, multiformátumos 3G/HD/SD-SDI és HDMI támogatással. A LUM-310A 31 collos képátlóval támogatja a DCI ajánlást, felbontása 4K. Bemenetei: 4 BNC 3G-SDI A/B/C/D, 4 HDMI HDMI A/B/C/D. Szintén kiállították a LEM-250A 24.5 collos Full HD 10-bites, referencia OLED monitorukat, ez már a második generációt képviseli a terméksorban. A LUM-240G most debütált, 12G-SDI, egyedi Link 4K monitor, 24 collos képátlóval. Támogat számos videó formátumot, úgy mint: 12G/ 3G/ HD-SDI és HDMI 2.0. A LUM-240G széles színtérrel rendelkezik egészen a DCI ajánlásig, valamint tartalmaz 3D LUT támogatást is.
Evertz
Teljes portfóliójuk mellett bemutatták a világelső ASPEN bemenetes HEVC/H264 szoftver definiált, hardver gyorsított enkoderüket. A 3482TXE az iparvezető 3480TXE alapjaira épült, de már támogatja az ASPEN ki és bemeneteket és a 4K HEVC kódolást. Az IP infrastruktúra migrációjában a legfontosabb kódolási feladat, hogy tömörítetlen jeleket tudjunk továbbítani IP bemeneteken keresztül. Az ASPEN (Adaptive Sample Picture Encapsulation) szabvány-alapú nyílt formátum, amely tömörítetlen Ultra HD, 3G, HD és SD jeleket továbbít MPEG-2 transzport streameken (ISO/IEC 13818-1) keresztül. Az ASPEN keretrendszerben gondoskodik a szeparált transzkódolásról, így a videó, hang és meta adatok független IP multicast stream-ként kerülnek továbbításra.
Lawo
Az elsősorban hangtechnikáról ismert gyártó az összes hangkeverőjét bemutatta, az All in one kategóriában az mc²36 hangkeverő és a 19in 1 rack egység Compact Engine hálózat alapú processzor és keverő motor volt látható. Az mc²36 élő hangosítási keverő jellemzője a Lawo minőségű mikrofon előerősítő, a DSP belső 512x512 portos audio mátrix és az integrált I/O. Mindez ideális választás lehet fix, kis helyű installációhoz, pld. közvetítő-kocsikba. A konzol a már jól ismert RAVENNA/AES67 technológiát használja, így könnyedén integrálható IP infrastruktúrába. Másik All-in-one, de már videotechnikai eszköz is a LAWO V__link4 video IP hálózaton keresztül megoldás, 3G / HD/ SD-SDI jelek továbbíthatók oda és vissza, szóval a LAWO-ra már a videósoknak is érdemes odafigyelniük.
Angenieux
Elhozták Vegasba a teljes OPTIMO termékcsaládot, amelyek az ipar referencia lencséit jelentik minden filmes szakember számára. OPTIMO SPHERICAL, OPTIMO ANAMORPHIC, OPTIMO STYLE SPHERICAL és 3D a 4 alosztály. Az OPTIMO termékcsalád összes tagja ZOOM lencse, a SPHERICAL család jelenleg 6 tagból áll: 28-340, 45-120, 15-40, 28-76, 24-290, 19,5-94mm a választék, Az ANAMORPHIC két tagot jegyez: 30-72, 56-152. A STYLE SPHERICAL 3 tagból áll és a legmagasabb igényű 4K produkciókhoz ajánlja a gyártó. 3D megoldásaik között mozi és broadcast alkalmazáshoz is létezik High-End megoldásuk.
AVID
Az elsősorban utómunka megoldásairól híres gyártó, a teljes szoftver és hardver megoldását és egyedi munkaállomásait prezentálta a Convention Centerben. Ez azonban nem minden, az Avid Everywhere, vagyis a „Mindenhol Avid” látomás megvalósulni látszik és a kor követelményei is azt bizonyítják, hogy ma már nem elegendő egyetlen projekten egymagunkban dolgozni. A látomás az Avid MediaCentral Platformban ölt testet, melyet hatalmas bemutatók keretében lehetett kóstolgatni. Igen kóstolgatni, mert ezeket a hatalmas rendszereket először csak blokkséma alapján lehet megismerni, ha már ez megy, akkor merülhetünk a rendszer mélyebb bugyraiba. Mit is kínál ez a Platform? Sokszorozza a hatékonyságot, a távolsági közös munkát gyorsítja, a projektek elérését javítja, lehetővé teszi a médiák áramlását a teljes munkafolyamat mentén, szimultán munkát egyazon projekten más-más alkalmazásban.
Elemental
Fájlalapú megoldások egész sorát kínálják: élő streaming, szerverek, videó szétosztók, sávszélesség optimalizálók és még sok minden más megtalálható a termékeik között. Az Elemental® Live valós időben kódol képet és hangot lineáris, fizetős TV közvetítéshez, valamint élő streaminget generál új média platformokhoz. Fájl alapú munkafolyamatokhoz használhatjuk az Elemental® Servert, amely gyors és megbízható processzálást biztosít a felhasználónak. A szoftver alapú megoldás szimultán módban dolgozik, a valós időnél gyorsabb átalakítást végez tradicionális on-demand tartalmakhoz, vagy adaptív bitrátás kimeneteket állít elő televíziókhoz, számítógépekhez és mobil eszközökhöz. Ideális megoldás, nagy formátumú broadcast és sokmonitoros alkalmazásokhoz.
Fujinon
A neves japán gyártó a 4K megoldásokra koncentrál, úgy mint: 4K Ultra HD sorozat, Cabrio PL mozi/ENG-Style lencsék, Premier PL 4K+ mozi lencsék és a népszerű XA55x9.5BESM 2/3-inch zoom és az XA99x8.4 ultra nagylátószögű terep-forgatáshoz ajánlott objektív. Kiállították még az UA80X9 broadcast és az UA22x8 hordozható zoomot is, amelyek kifejezetten közvetítő környezethez lettek fejlesztve, és mint ilyenek kompatibilisen a 4K 2/3 collos broadcast kamerákkal. A Preimer PL 4K+ zoomok elérhetők 14.5-től 400mm-ig. A teljes mozi sorozat látható volt a standon: 14.5-45mm T2.0, 18-85mm T2.0, 24-180mm T2.6, és 75-400mm T2.8-T3.8. A sorozat jellemzője a leggyorsabb T sebesség, a páratlan 4K színvisszaadás.
JVC
A legfrissebb HD és 4K kameráikat helyezik a trendvonalba. A GY-HM200SP egy innovatív, költséghatékony sport műsor gyártásra szabott eszköz, eredmény kijelzéssel, órával mindezt külső mixer, vagy számítógép grafika nélkül. Egyetlen gombnyomással máris rendelkezésre áll a komplett stream, amely direktbe mehet az Internetre. Felvételi formátumok: HD/UHD/Proxy, a média: SDHC/SDXC memória. Elérhető 120fps HD felvétel lassításhoz, analízishez. Másik újdonság volt a standon a GY-HM650SC az első kamkorder a piacon, amely zökkenőmentesen együtt képes dolgozni az XOS Thunder HD™ terep video editáló platformmal. A JVC és XOS technológia kombinációja, lehetővé teszi, hogy a sportesemény közvetítők a játékkal kapcsolatos meta adatokat adjanak hozzá a különböző plánok kamera képeihez.
Dióhéjban ennyi, persze a teljesség igénye nélkül. Aki már járt NAB kiállításon az tudja, hogy a show megtekintését csak elkezdeni lehet, befejezni sosem. Az északi, déli, központi csarnokokban és a kültéri standokon olyan mennyiségű anyagot zsúfolnak össze a kiállítók, amely minden képzeletet felülmúl, így megy ez már hosszú évtizedek óta és így volt ez az idén is.
sgy