MédiatechnikaARRI Cinematic Multicam

Médiatechnika | 2020. Június 13., Szombat 18:00

A müncheni vállalat szerint a média vállalatoknak a gazdaságos működés érdekében többcélú megoldásokra van szükségük. Nem szükséges filmes és broadcast kamera flottát fenntartani, hanem elegendő olyan beruházásba kezdeni ami mindkét igényt kielégíti.

cimkep_650.jpg

...

Nos ezen igények kielégítésére született az ARRI AMIRA és ARRI ALEXA Mini digitális filmkamerák távvezérlő megoldása élő televíziós közvetítésekhez.

A filmoperatőrök a nagy dinamika átfogásra a csekély mélységélességre és a nagy színtérre, vagyis a mozis képi világra törekednek, míg a producerek a hatékony és rugalmas eszközöket keresik. Ez a kétféle követelmény gyakran ütközik egymással. Az ARRI válasza egy egyszerűen integrálható, optikai átviteli rendszer, amelyet a brit DTS vállalattal közösen valósítanak meg. Az ARRI kamerák és a DTS rendszer biztosítja a produkciós csapatok számára a már megszokott ARRI-s mozifilmes hatást és az élő közvetítés rendszer hatékonyságának kombinációját. A felhasználók a kamerán fájlokat rögzíthetnek  utómunkához, finisheléshez, vagy lassítás effektekhez, miközben párhuzamosan folyik az élő HD, vagy UHD jelek továbbítása a broadcast létesítménybe, színpadi videofalra, vagy közösségi média csatornára, használva ezekhez a hagyományos gyártási környezetet, úgy mint közvetítő-kocsi, vagy stúdió. Az ARRI Multicam Rendszer sokféle összetevőt köt össze annak érdekében, hogy a programkészítők rugalmasan alakíthassák igen változatos igényeikhez a munkafolyamataikat. Egyetlen beruházás révén a felhasználók olyan rendszert kapnak amely átkapcsolható Cinematic Multicam, vagyis többkamerás „broadcast” módból dokumentum, vagy dráma stílusba, mindezt azonos képminőségben és megjelenési opciókkal mindhárom gyártásí típus esetében.

...

multicam system.jpg

...

Az ARRI Multicam System jellemzői

Ez egy hatékony és rugalmas rendszer, élő HDR PQ, vagy HLG-ben, Rec 2100 szerint. Széles színtér Rec 2020 szerint, 4K UHD felvétel és kimenetek, nagy átviteli távolság 2 km-ig a tápellátást is beleértve. Van Tally adásjelző interfész, Interkom csatornák, visszajövő videó interfész (csak az AMIRA-ban). A rendszer képes fogadni súgógépet, az AMIRA-ban van Genlock támogatás, jellemző még az onboard lassító alkalmazás. A könyvtár kinézet és 3D LUT-ok 33 hálóponttal és további metaadatokkal betölthetők, használhatók és változtathatók a Sony, vagy Skaarhoj RCP használatával. Rendelkezésre áll a legendás ARRI Színkészlet, amely lehetővé teszi az igen pontos és kifinomult színbeállítást, valamint elérhető a könnyű szín és speciális színvilág beállítás is több kamerás gyártás esetére. Nem túlzás azt állítani, hogy az ARRI HDR az egyik legjobb a világon. Az ARRI kamerák minden esetben rendelkeznek HDR képességgel, ami egy fontos szempont lehet a broadcasterek számára, főként a HD TV-n túlmutató világban. Az AMIRA és ALEXA Mini 14+ stoppal rendelkezik, ami egy tökéletes kiindulópont HDR közvetítéshez, vagy Dolby PQ, vagy HLG formátumokban, ITU-R BT.2100 szerint. Az ARRI kamerák HDR minősége általánosan jobb képminőséget kínál, magasabb kontraszt, mélyebb feketeszintek és ragyogóbb fehérszintek, több és gazdagabb színvilág, több mélység, részletgazdagabb élesebb képek, nagyobb dinamika tartomány, amely több lehetséges láthatóságok kölcsönöz a nézőnek.

 ...

kĂźlszin.jpg

...

AMIRA Multicam Setup

A Multicam egy meglévő rendszerbe könnyedén integrálható, hiszen a rendelkezésre álló interfészek, úgy mint: PGM, visszatérő, Tally (zöld/vörös) és Genlock biztosítják ezt.  Az így kialakított összeállítás egy üvegszál-alapú jelvezető rendszeren dolgozik, pld: DTS, Ereca, Protech Nipros, MultiDyne, Sokong, és Telecast, Ezen rendszerek egyetlen SMPTE-311 üvegkábelen keresztül továbbítják az összes videó és adat jeleket, tápot, a vezeték-nélküli (RF) és Ethernet/BNC kábel kapcsolatot. Mindez biztosítja a bármely formátumú on-board, LogC felvételt CFast 2.0 kártyákon, párhuzamosan az élő SDI kimenettel. A LogC felvétel lehetővé teszi az összes képinformáció megőrzését a teljes gyártási folyamat során, miközben lehetőséget ad arra is, hogy a már rögzített színteret átvigyük a kamerára egy későbbi felvételhez, vagy az utómunka folyamat bármely későbbi szakaszába. Az AMIRA kamerák vezérelhetők az ipari szabvány Sony távvezérlő panelokkal (RCP), így tehát a csatornázó technikusok komfortosan érezhetik magukat. A rendszer tehát engedélyezi a Sony RCP képi paramétereket és a blende vezérlést is ENG típusú PL és B4 lencsékhez, EF lencsékhez és mozifilmes objektívekhez (cmotion broadcast camin). A paraméterek: Auto Iris, Black R/G/B, Master Black, White R/G/B, 5600K Override, Auto White Balance, White Balance, ND filter választás, részlet, zár, ECS zár, Master erősítés, Gamma R/G/B, Master Gamma, Master fekete Gamma, Master Knee, Saturation, Scene Files, Call és Color Bars. További rugalmas RCP működéshez ajánlott a Skaarhoj RCP V2, amely az ARRI Camera Protocol CAP-on keresztül további releváns kamera paraméterek elérést biztosítja.

Nem árt hangsúlyozni, hogy az ARRI kamerák a legjobb HDR érdekében bevethetők SDR-ben is. Egy nagy kontraszt átfogású jelenet, - amelynek felvétele nem lehetséges hagyományos broadcast kamerával, - rögzíthető minden részletében az ARRI nagy dinamika átfogású képszenzorának köszönhetően, SDR/Rec. 709 szerint.

 

ARRI Cinematic Multicam

 

mt)

Share |
top

A hozzászóláshoz kérjük jelentkezzen be, ha még nem regisztrált a regisztráció linken megteheti!

E-mail

Jelszó

Regisztráció | Elfelejtett jelszó

bottom
Impresszum
Betöltés: 0.074349 másodperc.