...
Mint ismeretes a Nomádok földje nyerte a legjobb film kategória díját, amelyet ARRI berendezésekkel és az ARRI Rental cég supportjával készítettek.
Elhalasztva, de természetesen nem kevesebb csillogással, április 9-én, Los Angelesben tartották a 93. Oscar-díjátadó ünnepséget, amelyet a Mozgóképművészeti és Tudományos Akadémia adott át. A hagyományosan világszerte több mint 225 ország és terület által megtekintett eseményre két fő helyszínen került sor ebben az évben - a hollywoodi Dolby Színházban, ahol 2002 óta működik a rendezvény, és Los Angeles történelmi Union állomásán. Különböző nemzetközi helyszíneket is streameltek műholdon keresztül.
A velencei Arany Oroszlán óta nyerő sorozatban lévő “Nomadland” a kritikusokat és a közönséget egyaránt lenyűgözte. A biennálén kívül a film, a szereplőgárda és a stáb különféle elismeréseket gyűjtött össze, köztük a legjobb mozifilmet a Golden Globe-on, a legjobb filmet a BAFTA Awards-on, a TIFF People's Choice díját, legutóbb a Film Independent Spirit Awards-ot és még sok mást. A „Nomadland” -et hat kategóriában jelölték az Oscarra, és az este legnagyobb nyertese lett, három arany szobrocskát gyűjtöttek be: legjobb film, legjobb rendező és a legjobb női főszereplő színésznő, amely Frances McDormand lett. A rendező, Chloé Zhao a történelmet írt, mivel ő az első és a második színesbőrű nő, aki elnyerte az Akadémia legjobb rendezőjének díját. A filmet egyébként Zhao írta, vágta és ő volt a producere is.
..
...
Érdekes szám, hogy 11. alkalommal kap Oscart olyan film amit ARRI kamerákkal forgattak. A Nomadland filmoperatőre Joshua James Richards, ARRI ALEXA Mini és ARRI AMIRA kamerákat választott a forgatáshoz, ARRI/ZEISS Ultra Prime lencsékkel. A teljes produkciót az ARRI bérleti vállalata szolgáltatta.
Az Akadémia által a legjobb filmnek jelölt hét másik film közül négyet szintén ARRI kamerákkal rögzítettek. A nagy formátumú kamerarendszerek iránt továbbra is nagy a kereslet. Shaka King rendező és az operatőr Sean Bobbitt BSC az ARRI Rental DNS-lencséivel, ARRI ALEXA LF és ALEXA Mini LF-el vette fel a „Júdás és a fekete messiás” című filmet. Lee Isaac Chung rendezte és Lachlan Milne ASC, NZCS kapta lencsevégre a „Minarit”, valamint az Emerald Fennell rendezésében és Benjamin Kracun által alkotott „Ígéretes fiatal nőt” mindkét mozi egyaránt ARRI ALEXA Mini kamerájával készült. Aaron Sorkin „The Trial of the Chicago 7” Netflix-produkciójához Phedon Papamichael ASC operatőr ALEXA LF és ALEXA Mini LF mellett döntött ARRIRAW használatával.
...
...
Az ARRI-nál mindig nagy várakozással tekintenek az operatőri teljesítményért járó díjra. A kategória öt versenyzője közül négy ismét úgy döntött, hogy ARRI kamerákkal dolgozik: ARRI ALEXA Mini és ARRI AMIRA / Zeiss Ultra Prime lencséket vetett be Joshua James Richards a „Nomadland” forgatásán. A Júdás és a fekete messiást Sean Bobbit BSC lőtte ARRI ALEXA LF, ALEXA Mini LF berendezésekkel, ARRI Rental DNS LF lencséivel; Dariusz Wolski ASC az ALEXA Mini LF és az ALEXA LF-el forgatta a „News of the World” -et, a filmoperatőr Phedon Papamichael ASC pedig a „The Chicago 7 próbájához” ALEXA LF-et és ALEXA Mini LF-et használt. Végül a legjobb operatőr díjat barátunk, Erik Messerschmidt ASC kapta, amiért David Finch fekete-fehér tisztelgését mesterien lencsevégre kapta a klasszikus hollywoodi „Mank” produkcióban.
...
...
Joshua James Richards, aki először volt Oscar-jelölt, úgy döntött, hogy ARRI ALEXA Mini és AMIRA kameráival dolgozik ARRI / Zeiss Ultra Prime objektívekkel a „Nomadland” -on. Annak ellenére, hogy eddig csak négy játékfilmet fényképezett, Richards 2021-ben elnyerte a legtöbb operatőri díjat. A meghitt, emberi mesemondás volt a középpontjában annak, amit Richards és Zhao el akart mesélni a „Nomadland” -el. Richards magyarázza: „A kihívás az volt, hogy ezt úgy tettük és érezzük, mintha az ő világukban lennénk, és nem csak kívülállóként tekintünk rájuk egy teleobjektívvel.” A kompakt ALEXA Mini és az ergonomikus AMIRA megkönnyítette ezt az intimitást és a könnyű mozgást. Richards emlékeztet: „A felszerelést illetően tudtam, hogy olyan ügyeseknek kell lennünk, mint még soha. Itt van egy karakterünk egyfajta rövid felfedező úton, ezért nagyon szerettem volna, hogy a közönség úgy érezze, mintha együtt mozognának ezeken a helyeken a főhőssel."
...
...
Az operatőri díjra jelölt, Sean Bobbitt BSC az ARRI ALEXA LF, ALEXA Mini LF és az ARRI Rental exkluzív DNS LF lencséit választotta a „Júdás és a fekete messiás” számára, a fájlokat mind ARRIRAW-ban lőtték. Az ARRI Rental szolgáltatta a gyártást. Bobbitt megjegyezte: „Nagyon megkedveltem az ALEXA Mini LF-et - fantasztikus a szín információk mennyisége, amelyet RAW-felvételek készítésénél rögzíthetünk, ami azt jelenti, hogy sok helyre elvihetjük hatékonyan és egyszerűen. A DNS-lencsék pedig csodálatos funkcionalitással egészítik ki a kamerákat.”
...
...
A masszívan Új-Mexikóban forgatott „News of the World” a klasszikus western portréját mutatja be. Operatőr Dariusz Wolski ASC az ALEXA Mini LF, ALEXA LF és ARRIRAW fájlokkal 4,5K-ban dolgozott. Emlékeztet: „Hallottam, hogy az LF 4K-ban dolgozik, na gondoltam nagyszerű dolog lesz kipróbálni. Kisebb mélységélességű, de nem olyan extrém, ami szerintem tökéletes. Úgy gondolom, hogy a chip nagysága miatt a dinamikatartomány is jobb lesz.” A stáb elsősorban a természetes fényre támaszkodott, azonban az ARRI L-sorozatú és a SkyPanel LED-egységek alkalmanként éjszakai enteriőrökhöz vagy külső és belső nappali jelenetek kitöltéséhez is bevetésre kerültek.
...
...
A Netflix “The Trial of the Chicago 7” produkciójához a filmoperatőr Phedon Papamichael ASC két ALEXA LF-et és egy ALEXA Mini LF-et alkalmazott. Papamichael megemlíti, hogy visszatért ugyanahhoz a felszereléshez, amelyet a „Ford vs. Ferrari” -hoz használt, az ALEXA LF-hez és a kibővített anamorf lencsék kombinációjához. Hozzászólása szerint: "Ez lehetővé teszi, hogy intim közeli képeket hozzuk létre úgy, hogy fizikailag közel vagyunk, szélesebb (40 vagy 50 mm-es anamorf) lencsét használtunk, de ez sem választja el a karaktert a környezetüktől." Ez a beállítás segített Papamichaelnek és csapatának, mert amint kifejti: "Nem akartam csak beszélő fejeket lőni ... senki nem működik egyedi egységként egy filmben."
Öt jelölt film közül kettőt a legjobb nemzetközi játékfilm kategóriába sorolt kategóriában ARRI kamerákkal készítettek. A dán „Újabb forduló” hazavitte az aranyszobrot. Thomas Vinterberg rendező és Sturla Brandth Grøvlen operatőr ALEXA Mini-t használtak ehhez a vígjátékhoz, amely egy tanárcsoportról szól, akik úgy döntöttek, hogy elmennek iszogatni és tivornyázni.
...
...
A kategória másik jelöltje Hongkongból érkezett, a „Jobb napok” című film, amely idén már elég sikeres volt. Az operatőr Yu Jing Pin az ALEXA Minivel való együttműködést választotta. Megemlíti, hogy a berendezés hogyan segítette a kép kiszolgálását: „Mivel a „Jobb napok ” forgatási helyszínei meglehetősen szűkek voltak, szükségünk volt egy kompakt kamerára, hogy ne zavarjuk a színészeket, ehhez a feladathoz az ALEXA Mini tökéletesen illeszkedett. Az éjszakai jeleneteket általában neon feliratok világították meg, ami megváltoztatta a kamera valódi színvisszaadását. Az ALEXA Mini mégis pontosan rögzített a neonfényeket, és a nem kívánt színbeli meglepetések elmaradtak. Általában az ALEXA kamerák jobban teljesítenek a színvisszaadásban, mint más márkák. Ez a minőség különösen fontos az ázsiai filmiparban, ahol a forgatási feltételek idő és erőforrások tekintetében néha korlátozottak."
Az ARRI gratulál a 93. Oscar-díj minden nyertesének és jelöltjének. Köszönjük, hogy az alkotók az ARRI berendezésekre és szolgáltatásokra támaszkodva valósítják meg művészi elképzeléseiket és hívják azokat életre.
https://www.oscars.org/oscars/ceremonies/2021
Seiler György