MédiatechnikaPanasonic az élő gyártás ösvényén

Médiatechnika | 2019. Február 09., Szombat 09:00

Az IBC szlogenje: „Live, Sport, Entertainment” amely mentén bemutatták legújabb stúdió terméksorukat, ENG és távolsági kamera rendszereiket, hálózati megoldásaikat, robot és átjátszó berendezéseiket követő rendszerekhez.

A távvezérelhető kamerákon belül jelen volt az átfogó professzionális PTZ kamera terméksor is. Az AW-UE150 az új zászlóshajó modell, az elsőként a kategóriában 4K 50p képességekkel és széles, 75.1 fokos látószöggel, 20x optikai zoom-al és 32x intelligens zoom-al érkezik a felhasználókhoz. További jellemző a nagyméretű 1-tipusú MOS képérzékelő, 12G-SDI, HDMI, optikai kábel, IP kapcsolódás és az új crop funkció, amely néhány full HD kép kivágását biztosítja szimultán módban az eredeti 4K képtartalomból.

 

UE150_WH_BK_slant_(CG)_1528302076.2351.jpg

 

A kamera első ízben volt kiállítva Európában az új érintőképernyős távvezérlővel.  Az AW-RP150 nagyméretű LCD-t kínál monitorozáshoz és menü beállításhoz. A vezérlő szélesebb kőrű használhatóságot és egykezes működtetést biztosít joystick-el, amely az összes vezérlést és szabályzást képes elvégezni. A vezérlő természetesen támogatja az UE150-et, csakúgy mint korábbi kamera modelleket. Az RP150 rendelkezik egy SDI bemenettel az LCD panelhez kontroll monitorozási célokra, valamint képes támogatni akár 200 kamerát 20 csoportba rendezve.

 

panavezerlo.jpg

 

A képkeverő terméksorban a Panasonic bemutatta az AV-HS7300-at, ez egy erőteljes és rugalmas kapcsoló, amelyet 4K és HD gyártás igényeihez terveztek. Maximum 72 bemenete és 42 kimenete támogatja a magasan skálázott produkciók igényeit. A kiszélesített használhatóságot elősegíti az ergonomikusra tervezett panel. A mixer remekül egyensúlyoz a könnyű kezelés, a nagytudású rendszer és az osztályvezető belső 4K processzálás határterületein.

A növekvő piacmegosztás keretein belül bemutatták stúdió kamera terméksorukat is, köszönhető a kulcsfontosságú európai broadcasterek és gyártó vállalatok adoptálásának: France Television, Mediapro és Streamteam. A stúdió terméksor 2012-es újra kibocsátása óta a Panasonic 17%-os részesedést szerzett a teljes európai piacból, ennek 40%-a célba talált az élő gyártás és a közepes méretű stúdió piacon.

 

Panasonic-Live-Switcher-AV-HS7300-.png

 

Ezt a pozíciót megtartandó bejelentették a választható nagy sebességű (2x, 3x, és 4x) firmware frissítést az AK-UC4000-hez. Az stúdió kamera 2018-ban a NAB-on debütált, most 4K kimenet képes 12G-SDI-on keresztül a kamerafejből és a CCU-ból egyaránt. Szimultán képes dolgozni HDR-ben és SDR-ben, 4.4K szenzorja és 2/3-os B4 lencsefoglalata révén valós 4K felbontásra és nagy érzékenységű képek felvételére alkalmas. A kameralánc következő láncszeme a Videosys vállalat 4K CCU-ja, ami teljes integritásban, zökkenőmentes képes együtt dolgozni a Panasonic UC4000-es kamerájával. Az így nyert összeállítás jelentősen csökkenti az élő események közvetítésével járó operációs összetettséget. A Videosys CCU rendszer egy dobozban több elemből áll: DTC Pro RXD vevőegység és Aeon 4K dekóder RF optikai kábelcsatlakozással.  SMPTE kamerakábel alkalmazásával és két dual csatornás optikai fejjel létrehozható egy robusztus, nagyteljesítményű egyszerű stúdió installáció.

 

img_uc4000_03.jpg

 

A hírgyűjtő stáboknak és az ENG szektor számára lerántották a leplet a vadonat új P2 B4 vállkameráról. Az AJ-PX5100 jellemzője a 2/3 collos 2.2 Megapixeles 3 MOS szenzor, a nagy érzékenység és a HDR (HLG) támogatás a kiváló képminőség érdekében. Az elődmodell az AJ-PX5000-es, amelynek számos sikerjellemzőjét adoptálták. Az 5100-as bőséges kodek választási lehetőséggel érkezik: AVC-Intra200/100/50, AVC-LongG25/50, valamint kettős kodek felvétel is lehetséges AVC-Proxy-val. Tárolásra kettős P2 és micro P2 foglaltok állnak rendelkezésre, így egy hatékony, rugalmas és megbízható rögzítést valósíthatunk meg. Az eszközt hálózatos hírgyűjtésre, dokumentum rögzítésre, high-end sportgyártásra és bérleti piacra ajánlja a gyártó. A vállkamera igen könnyű, mindössze 3,4 kg objektív nélkül, ami körül megoszlóak a vélemények, - van aki a nehezebb kamerákat szereti, jogos, ám egy egész napot végig hajtani… Első ízben 1080/50p felvételi képesség Panasonic ENG kamerában. Nagy hangsúlyt fektettek a kapcsolódásra ezért az RTMP kis késésű kommunikációt alkalmazzák, ez azt jelenti, hogy az azonnali streamek továbbítása és a kommunikációs információk sokkal gyorsabban áramlanak a news room és a helyszín között, felgyorsítva így a hírgyártás munkafolyamatát. További jellemző a vezeték-nélküli és a vezetékes kapcsolódás WiFi, USB és Gigabit Ethernettel, csakúgy mint az összefűzés LiveU és TVU hálózatokkal.

 

aj-px5100gj_slant_high-res.jpg

 

Jól kihasználható a Quad HD LCD amely növeli a láthatóságot azáltal, hogy 4x több pixelt jelenít meg mint SD társai. Többszörös interfészek, streaming képességek, P2 Cast (a Panasonic cloud alapú hír editáló rendszere) munkafolyamat dedikált ROP alkalmazással, valamint integráció az AK-HRP-200 vezérlővel biztosítják, hogy kamera tudása találkozzon az ipar nagy sebességű hálózati munkafolyamatainak elvárásaival.

A Panasonic nagy hangsúly helyez más gyártók hasznos termékeinek integrációjára, az effajta megállapodások jelentős növekedést mutatnak a közelmúltban. Egy ilyen partnerség jött létre a Quicklink vállalattal a „Stúdió egy dobozban” megoldás szétosztására. A hordozható doboz beépített Panasonic távvezérelhető kamerával érkezik és az ENG szektort célozza. Gondoskodik a különböző helyszínekről érkező közvetítő jelforrások gyors eléréséről, minden teljesen távvezérelt, a rendszer feletti menedzsmentet központi stúdió látja el.

 

roi.jpg

 

A standon demonstrálták az új csúcskategóriás 8K Region Of Interest („Érdekes Képrészletek”) technológiájukat. A rendszer egy 8K kamerát használ amelynek képéből 4 különálló full HD kép vágható ki akár szimultán módban. Automatikus képjavító technológia gondoskodik az esetlegesen torzított képek helyreállításáról, a crop-olás csak akkor lehetséges ha teljes értékű felbontás áll rendelkezésre. Több kamera is integrálható a rendszerbe, a fő operátor kamerája további al kamerákhoz van kapcsolva, ezek előprogramozhatók az esemény igényeihez igazodva. A ROI jelentősen csökkenti a működési költségeket és a technikai összetettséget egy élő közvetítésen belül. Mivel kevesebb kameraállást kell kiépíteni (pld. egy koncert közvetítésen) további ülőhelyek hasznosíthatók. Egy másik technológia is szerepelt az IBC-n, ez a 8K MoIP (Media over IP), a következő generációs IP alapú operációs rendszer, amely az IP broadcast szabványon (ST2110) alapuló rendszerintegrációt tesz lehetővé. A technológia támogatja: a skálázhatóságot, a távolsági működést és a jelmegosztást szabványos IP protokollokkal.  A Panasonic bemutatta a legújabb IP média processzorát, amely képes IP/SDI átjáróként működni, vagy skálázható képkeverő fődarabként, amely 2ME mixerként dolgozhat számos hagyományos, képvágók által megszokott működési funkcióval.

 

cinelive.jpg


Végezetül frissítették a nagy szenzoros, mozifilmes ám élő szórakoztató gyártásra szánt megoldásukat, ez a „CineLive” konfiguráció. Mostantól az AU-EVA1 jellemzője a vezetékes távvezérlő a CyanView RCP. Ennek szellemében kiállították a VariCam LT-t ami 4K DTS kijátszási képességeket és vezérlőrendszerrel gazdagodott.

(MT)

 

 

 

Share |
top

A hozzászóláshoz kérjük jelentkezzen be, ha még nem regisztrált a regisztráció linken megteheti!

E-mail

Jelszó

Regisztráció | Elfelejtett jelszó

bottom
Impresszum
Betöltés: 0.091285 másodperc.