Notice: Undefined index: is_mobile in /var/userdata/web/mediatechnika.hu/website/www/core/class.template_manager.php on line 235
Sony Experience Day - Médiatechnika.hu

MédiatechnikaSony Experience Day

Médiatechnika | 2017. Január 05., Csütörtök 09:00

A tapasztalás napjának is fordíthatjuk az európai road show utolsó állomásán, Budapesten megrendezett eseményt.

Az Experience Day gyakorlatilag egy kiállítás, ami nem csak broadcast eszközöket hozott, hanem nagyobb közönséget célozva a kis kézi kamkorderektől kezdve a szélesebb tömegeket érdeklő átfogóbb megoldásokat is prezentálta. A rendezvényen Hatfaludi József, a Sony vezető ügyfélkapcsolati menedzsere tájékoztatta lapunkat.

Napjainkban rengeteg digitális adat keletkezik, kép, hang, fénykép, dokumentum stb. formájában, ezeket az információkat tárolni, rendszerezni és kereshető állapotba kell hozni. Erre a feladatra született a Sony Navigator, ami egy MAM rendszer (Média Vagyon Kezelő). Teljes IT alapú megoldás, olcsó licencekkel, skálázható felépítés, teljes kompatibilitás a leggyakrabban használatos editáló szoftverekkel.

 

medianavigator.JPGMedia Navigator

 

Legfőbb képességek: archiválás, streamelés, állomás menedzsment. Komoly érdeklődők számára a Sony ki is helyezi ezt a rendszert pár hónapra tesztelés céljára. Így mindenki megérezheti, hogy valójában mire is képes a Navigator. Az ára elfogadható, annál is inkább mert a felhasználók már érzik, hogy szükséges egy ilyen megoldás a hatalmas mennyiségű adathalmaz kezelésre. Sok broadcaster még nagyméretű NAS szervereken tárolja a videó fájlokat, amelyek valamilyen elnevezése utal a tartalomra, egy ilyen halmazból elővenni egy anyagot nehézkes és időigényes, intelligens keresés nem lehetséges, a legfőbb memória egy rangidős kolléga emlékező képessége, aki ha lebetegszik, összeomlik a csatorna.

A következő tematikus sarok a vezeték-nélküli hírgyűjtést népszerűsíti. Ugyanis nálunk még kevésbé terjedt el, pedig nagyon hasznos és igazán gyors hírközlést tesz lehetővé. Ez a funkció megtalálható a legtöbb váll és kézi kamerában is. Gyakorlatilag arról van szó, hogy a helyszínen felvett anyagot beépített wireless, vagy Dongle eszköz segítségével 3G, 4G hálózaton keresztül kétirányú kommunikációban kezelhetünk, egyrészt megnézhetjük okostelefonon, vagy tableten keresztül, hogy mi van a kártyára felvéve, majd meg is vághatjuk az anyagot, amit aztán streamelhetünk és beküldhetünk a stúdióba.

 

CBK-WA02 Wireless LAN adapter.JPGWireless LAN adapter

 

A rendszer a már jól ismert kis felbontású Proxy fájlokkal dolgozik, csak a végleges nagyfelbontású anyagot kell beküldeni a stúdióba, ezzel a munkafolyamattal jelentős idő takarítható meg. Lehetőség van előre megtervezni a másnapi forgatást, kigondolni a snitteket és névvel is ellátni. Ebben az esetben a stáb már csak ezeket a képeket fogja felvenni, így elkerülhető a jelentős túlforgatás, amely nagymértékben megnehezíti az utómunkát. Sajnos sok híradó stáb még nem így dolgozik, pedig ez a rendszer igazán gyors hírközlést valósít meg.

 

Napjaink main streamje az élő gyártás, amelyben bemutatkozik egy új kompakt keverő az MCX-500. Kilenc bemenete van: 4X 3G-SDI, 2X HDMI, 2X CVBS, 1X RGB. Legfőbb jellemzők: RGB feliratozás overlay képességgel, kép a képben és kulcsolás, szimpla cut/mix/wipe átmenet effektek, 5 sztereo csatornás hangmixer XLR csatlakozókkal, program rögzítés SD kártyára, élő streamelés Ustream-en. Az eszköz három kamerát tud kezelni élőben, például az HXR-NX5R-el remekül dolgozik együtt, az adásjelző Tally funkció is működik az eszközök között. Korábban a mixer és kamera összeállítás, csak nagy képkeverő és nagy stúdiókamera összeállításban volt elérhető. Ezzel a megoldással hiánypótlást valósít meg a Sony, a kisebb regionális televíziós csatornákat, videó műhelyeket célozza meg.

 

mixerbemutato.JPGMixer bemutató

 

Képalkotó eszközökkel folytatva a bemutatót, megérkeztünk a PTZ HD és 4K kamerákhoz. De itt több dolgot is demonstrálunk.  A rögzítés szerverre történik, a visszajátszás lassító vezérlővel valósul meg.  A rendszerben a fő újdonság, hogy teljes mértékben IP alapú, a kamerák egészen távol lehetnek a rögzítés és visszajátszás helyétől. A stúdióban kap helyet a szerver és a vezérlés is, így nem kell kitelepülni a helyszínre a rengeteg berendezéssel, személyzettel, elég csak a kamerákat installálni a felvételi környezetbe. A kamera jelek IP alapon érkeznek a stúdióba. Az idei IBC-n volt egy hasonló rendszer kiépítve Hilversum és Amszterdam között, direkt fiber összeköttetésen mentek a jelek és mindössze 2 frame volt a késés, ami teljesen elfogadható.

 

ptzbemutato.JPGPTZ kamerák

 

Egy másik újdonság a D70-es, üvegszálas kameralánc professzionális felhasználásra, kisebb stúdiók számára. A rendszer teljes mértékben támogatja a CCU-t és az RCP-t. Kiállítottuk a doboz kamera változatot is amit gyakran helyeznek robot kamera fejre, könnyen mozgatható, de ugyan úgy rendszerkameraként használható mint a HXC-D70.

 

d70kameralĂĄncbemutato.JPGD70 kameralánc

 

Az LCD monitorokat folyamatosan fejlesztjük, színben, dinamika tartományban, a panelban, és késleltetésben. Az LMD-A240-es modell, 24 collos képátlóval rendelkezik, full HD, nagyfelbontású LCD, széles nézési szöggel rendelkezik. A képminőségről a beépített, 10 bites processzor gondoskodik, késés 1 framen belüli. Természetesen elhoztuk az OLED monitorainkat is, amelyek magasabb minőségi  és ár szintet képviselnek, fekete szintben verhetetlenek, ezért stúdiókban program kimenetre,  képmérnöki felhasználásra, vagy igényes utómunka munkahelyekre a legjobb megoldás. 4K környezetben is a legideálisabb monitorok. Az új PVM-X550 OLED monitor a következő jellemzőkkel rendelkezik: 55 collos képátló, UHD felbontás: 3840x2160, 4K kompatibilis. Nagy dinamika átfogás (HDR) EOTF-n keresztül, S-Log2, S-Log3, ITU-R BT.2100 (HLG). SMPTE ST2084. Négy osztásos mód független EOTF és színtér beállítással. Támogatja a DCI P3 és ITU-R BT.2020 széles színtér ajánlásokat. Kiállítottuk még a Sony 50 collos, OLED 4 K monitorát, amivel nem csak a monitor képességeit, hanem a HDR-t is mint napjaink vezető kép technológiáját demonstráljuk. Ez a modell természetesen már tudja a HDR-t, így képes megjeleníteni a nagy dinamika átfogást.

 

HDR.JPGHDR prezentáció

 

A képernyőt 4 felé osztottuk, hogy jól láthatóvá tegyük a 4 különböző jelforrás képét. A bal alsó a hagyományos dinamika tartomány limitált színekkel, a többi kép a különböző S-Log Gammákból származik. Az emberi szem 14 blendés átfogásra képes, a természet 24 stopban produkál számunkra árnyékokat és fényeket, a probléma az, hogy a jelenlegi kamerák még nem tudják azt az átfogást amit az emberi szem, erre született a HDR mint megoldás, ami kitolja a Gamma görbét, ez azt eredményezi, hogy a sötét részletek nem fognak becsukódni, a világos képek pedig nem fognak kiégni.

 

Az IBC-n mutattuk be az új, tartozékpapucsra felfogható, vezeték-nélküli, digitális, hangtovábbító rendszerünket, amely egy mozdulattal felszerelhető. A tápellátás és az adatfogalom azonnal létrejön a kamera és az audio adó között.

 

hangtechnika.JPGDigitális audio rendszer

 

Elhoztuk a rendezvényre az FS7 filmkamera kettes verzióját. Az elődmodell pontosan két éve jelent meg, amelyhez képest az update modell megkapta a BT.2020 színtér opciót, valamint néhány apróbb csiszoláson esett át a kezelőfelület felhasználói visszajelzések alapján. A kamerára a Sony FE PZ 28-135mm zoom lencsét szereltük, ami E foglalatos, teljes képkockás formátum. Blende tartomány f/4-f/22, optikai képessége révén támogatja a 4K felbontást. Ennek a lencsének most jelent meg a 18-110mm-es testvér modellje is.

 

fs7eslencse.JPGFS7 update

 

Hasznos kiegészítőket kínálunk az F5 és F55-ös CineAlta digitális filmkamerákhoz, a kiállított dokkoló egységekkel ezek a kamerák rendszerbe állíthatók. A CA4000 segítségével a filmkamerák üvegszálas stúdió környezetbe integrálhatóak és CCU-zhatóak, gyakorlatilag a 4300-as rendszerkamera megjelenéséig, a CA4000 volt a 4K megoldás stúdió környezetbe. Létezik videós kivitel, ekkor egy kamera adaptert dokkolunk, filmes esetben egy 4K RAW rögzítőt.

 

dokkolok.JPGDokkoló egységek

 

Új memória kártyák is piacra kerültek, - a 4K igények kiszolgálására, az AXS-A1TS48 1 Terabájt kapacitással rendelkezik, garantált 4,8 Gbps írási sebesség mellett.

 

kartyak.JPGÚj kártyák

 

Záró gondolatként Hatfaludi József elmondta, hogy Sony olyan rendezvényt kívánt szervezni, ami a potenciális felhasználók széles körét szólítja meg, alkalmazható technológiákat, ár/érték arányban akceptálható termékeket, új eszközöket mutattak be a százas nagyságrendbe eső közönség számára.

 

www.broadcast-solutions.de/hu

www.rexfilm.hu

www.studiotech.hu

Share |
top

A hozzászóláshoz kérjük jelentkezzen be, ha még nem regisztrált a regisztráció linken megteheti!

E-mail

Jelszó

Regisztráció | Elfelejtett jelszó

bottom
Impresszum
Betöltés: 0.097016 másodperc.