...
2020 június 20-án az Egyesült Arab Emirátusok a „Hope” űrhajó Japán Tanegashima légibázisáról történt indításával űrkutatás - történelmet írt. Az Emírségek egyesülésének 50. évfordulója alkalmából valami különleges ajándékkal készült az ország vezetése. Így született az „Emirates Mars Mission” (EMM) az arab világ első bolygóközi utazása. A Hope mint Reménysugár a tervek szerint 2021 februárjában éri el a Marsot, ahol két évig kering majd a Vörös Bolygó körül, vizsgálva annak atmoszféráját és időjárási rendszerét.
E tudományos, egyedi hír lefedése érdekében a BBC World News a londoni és dubaji székhelyű tartalomgyártó vállalatot, a media971-et bízta meg. A media971 bizonyítottan nagy gyakorlattal és kiváló minőségű anyagokkal látja el a műsorszolgáltatókat és a vállalati ügyfeleket.
A media971 társ-alapítója és igazgatója Paul Mongey a Mohammed Bin Rashid Space Centre-ben a kilövés napján és azt megelőzően együtt dolgozott a BBC stábbal, főleg a hálózati jelentések összeállításában és a felvételek készítésében kooperáltak.
...
...
A Sony FX9 első tudományos forgatása a BBC számára
Paul már régóta nagy barátja a Sony PMW-F55 CineAlta 4K kamerának, amit nagy gyakorisággal használ is híranyagok gyártásához, dokumentumfilmekhez és vállalati projektekhez. Azonban most a BBC Mars misszió adásához Paul elhatározta, hogy a PXW-FX9 6K full-frame kamkordert fogja bevetni. A kilövést megelőző napon Paul az FX9-el a vállán meglátogatta az Űrközpontot, hogy interjút készítsen az EMM Projekt igazgatójával Omran Sharaffal. A Covid miatti gyártási korlátozásoknak eleget téve az előzetes B-tekercs felvételek az MBRSC területén, a központi-kapcsolóteremben, az összeszerelőben és az aktuális Hope űrhajó replikájánál készültek el. Ezek a tartalmak aztán a media971 editálójában lettek megvágva, majd alájuk tették a kommentátor hangot, ami a BBC dubai irodájából érkezett.
...
...
Az előre szerkesztett csomagot az indulás napján egészítették ki, amikor Paul visszatért az MBRSC-be, hogy beszámoljon a sajtótájékoztatóról. Az FX9-el rögzített élő sajtótájékoztató felvételeket vezetékes kapcsolaton keresztül küldték el a kamera SDI portjáról egy élő streaming kódoló bemenetére. Ez a stream-et továbbították levegőben, kötött, 4G kapcsolaton keresztül a BBC londoni szerverére.
...
...
Ragyogó színek egyenesen a kameráról
„Az FX9 ideális volt ehhez az egyedülálló eseményhez.” Erősíti meg Paul a beszámolót. „Valóban óriási előny a kamera szín reprodukciós képessége. Hír projektekben, mint ez is, S Cinetone-ban dolgozok. Ez adja meg számomra azokat a csodálatos, gazdag képeket amiket szeretek, ráadásul ezek azonnal ott vannak a kamera kimenetén, nem kell semmit módosítani. Ez a legfőbb időtakarékosság, amikor nem engedheted meg magadnak, hogy lemaradj egy híranyagról.”
...
...
Míg Paul legtöbb reklám forgatása 4K-ban zajlik, addig a híradós kliensek a Full HD csomagokat kérik. „Még akkor is amikor a végtermék HD, én mindent 4K-ban veszek fel az FX9-el. Ez egy megnyugtató szabadságot ad az editáláshoz, hiszen digitálisan kivághatok a képből. Ezt akkor használom amikor nagy sietségben nem volt időm átkomponálni a képet.
...
...
Kreatív előre lépések
Ahogy Paul megerősíti, az FX9 képminősége, sokoldalúsága és kezelhetősége gyorsan választássá tette a kamerát a media971 számára. „A Sony FX9 valóban egy fantasztikus kamera. Broadcast projektjeink mellett csúcskategóriás vállalati munkát is készítünk olyan ügyfelek számára, mint az Emirates Airlines, a Porsche és a British Council. Nemrég egy reklám munkám során 4K S-log-ban lőttem az FX9-el, majd egy nagyon alap fényelést csináltam a proxy fájlokon, így meg tudtam mutatni az ügyfélnek, hogy mit is fognak kapni végtermékként.”
...
...
Paul az FX9 ergonómiáját előre lépésnek minősíti a megbízható F55-höz képest, - amelyet évek óta használ hírek és dokumentumok forgatásához. „Nagyon szerethető, de az F55 inkább egy csúcskategóriás filmkamera - eredetileg nem egyszemélyes működésre tervezték zsúfolt tudósítói környezetbe. Ezzel szemben itt ragyog az FX9 a fuss és lőj koncepciójával, amikor csak te vagy és a szerkesztő, nincs senki más támogató személyzet, na ez az FX9 igazi pályája.”
...
...
Több hangcsatorna teljes kontrollja
Hír és vállalati projekteknél Paul szintén értékeli a kamera 4 csatornás audio felvételi képességét.
„Az űrközpontban egy boom mikrofonnal interjúkat készítettem, ez a jel egyenesen az 1-es csatornára került, valamint egy második külső mikrofonnal a 2-es csatornára a környezeti atmoszférát rögzítettem. De van itt még egy nagyszerű jellemző FX9-ben a hírek számára, ez pedig a további két hangcsatorna amit a kamera belső mikrofonjai szolgálnak ki.
„Ha valami gyorsan történik, bekapcsolhatod a kamerát és azonnal elkezdheted a rögzítést, még akkor is, ha a külső mikrofonjaid a hátizsák alján pihennek. Tehát soha nem fogsz hang nélkül visszatérni a szerkesztőségbe, mert ha igen, bukott ember vagy. Szeretem azt is, ahogy az FX9 teljes kontrollt biztosít a hang felett, valódi hangerőszabályzókkal állíthatjuk be az egyes csatornákat jeleit, ahelyett, hogy külön mikrofonkeverőt kellene hurcolni.”
(-)