MédiatechnikaRepülőrajtot vett az Alexa Mini

Médiatechnika | 2015. Július 22., Szerda 09:00

Casey Warren, és Danielle Krieger, a MINDCASTLE ügynökség kreatív csapatának tagjai állnak a HŐLÉGBALLONOS történet mögött.

Az idén tavasszal készített rövidfilm a hőlégballon feltalálásának 200 éves évfordulójára készült, és célja az volt, hogy teszteljék az új ALEXA Mini-t, a Freefly Systems népszerű MOVI gimbaljával együtt, aminek sikeréhez a Cinestar légi multi-helikoptere is nagyban hozzájárult. Velük készült az interjú, melyben elmondják az első ALEXA Mini-vel történt találkozásukat.

 

Miért választottátok az Alexa-t ehhez a munkához?

 

Casey Warren: Korábban DSLR kamerákkal dolgoztunk, de feljebb akartuk emelni a szintet, és ehhez kerestünk új kamerát. A fő szempont a dinamikatartomány és a filmes bőrszin elérése volt. Megvizsgáltuk ebből a szemponból a létező összes kamerát a piacon, és ezek között az Alexa volt a legjobb. Kiválasztottuk az Alexa M –et, mert tudtuk, hogy azt simán fel tudjuk tenni majd egy kisebb Steadicamre, vagy Dolly-ra, az elöttünk álló forgatás során, és könnyen tudunk majd vele dolgozni.

 

Danielle Krieger: Nagyon lelkesek voltunk, amikor meghallottuk, hogy az Arrinál fejlesztés alatt van a mini Alexa, ami azt jelentette, hogy kötetlenül dolgozhatnánk, és új dolgokat próbálhatnánk ki anélkül, hogy bármilyen gyönyörű képről le kellene mondanunk technikai korlátok miatt, olyanokról, amilyenket az ALEXA M –el csinálnánk.

 

 

THE BALLOON 2.jpg

 

 

Miket mondtatok az ARRI-nak az ALEXA Mini-ről?

DK: A legtöbben valószínüleg a Mini bérlése mellett foglalnának állást, ami egy másod, vagy harmadik kamera lehetne a forgatásnál, de számunkra, akik tulajdonosok és üzemeltetők is vagyunk egyszerre, potenciálisan első kameraként lépett az életünkbe. Mi annyit kértünk, hogy legyen rajta egy audio bemenet, és legyen olyan kicsi amilyen csak lehet, a Freefly pedig azt javasolta, hogy a felfüggesztését optimalizálják gimbal használathoz is. Azt hiszem, az a tény, hogy a fejlesztés során az ARRI hallgatott egy csomó ember véleményére, sokat segtett abban, hogy az ALEXA Mini nagyban megfelel a forgatások során felmerülő legkülönbözőbb elvásároknak és követelményeknek – mondta Danielle Krieger rendező - producer. 

 

THE BALLOON (1).jpg


Hogyan jött létre a BALLOON projekt? 

CW: Ez a Mini prototípusának amerikai tesztelése volt, és mi azt javasoltuk, hogy a tisztán technikai tesztelést, - vagy ahogy ők hívták “műszaki vizsgát” - terjesszük ki, és csináljunk egy teljes forgatást, annak ellenére, hogy tudtuk, már csak néhány napjuk maradt az kamera összerakásához.  A Freefly cég a Washington mellett  lévő völgyben van, ahol nagyon sok ballon reptetés történik, ami tökéletesen megfelelne a céljainknak. Azt mondtam az embereknek, hogy a világ legnagyobb és legszínesebb ballonját akarom felvenni, és ezzel el is hallgattam, mert pontosan azt a ballont találták meg a fiúk, ami a szívárvány minden színében pompázott.

 

 

THE BALLOON 3.jpg

 

 


Mik voltak az első benyomások?

 

DK: Épp a Freefly főhadiszállásán voltunk amikor megérkezett a kamera, és én csak azon izgultam, hogy elég kicsi legyen. Az első három évben olyas valamilyen méretben reménykedtünk mint amilyen az ALEXA M, és hogy a Mini még ennél is kisebb lehet, az nagyon izgalmas volt a számunkra.

 

CW: Amikor felvettem, a könnyedsége komolyan meglepett. Emlékszem, a forgatás második napján kézbentartva futottam vele körbe, egy minimális beállítás változtatással, egy optikával, az MVF-1 keresővel, és egy akkumulátorral. Elképesztő élmény volt, és rájöttem, hogy ez az egész a kamerával együtt elfér egy hátizsákban, és minden további nélkül oda mehetek vele, ahova csak akarok. Azt hiszem igazán érdekes látvány lesz, ahogy az operatőrők felkapják majd a Minit és elindulnak vele forgatni a világba…

 

THE_BALLOONIST_START 01.jpg

 

Hogyan lehetett egyensúlyban tartani az ALEXA Mini-t a kosárban?

 

CW: Annak, hogy a teljes súly a kameratest eleje, az objektív felé irányul, számos előnye van. Az egyik az, hogy ha felteszel egy optikát, akkor az egyensúly nagyon könnyen és pontosan beáll a gimbal, illetve a kamera-rotor mozgásának megfelelően. A másik pedig, hogy amikor felvétel van, a multi-rotor motorjai a gimbalt könnyebben tudják egyensúlyban tartani, mert a súlypontja nagyon közel esik az „össztömeg” súlypontjához.

 

 

DK:  Az egész felvétel mindössze négy órán át tartott, miközben folymatosan váltottuk a különböző felfüggesztéseket és optikákat, mind ezt minden különösebb leállás nélkül, ami nagyon nagy segítség volt számunkra a forgatásnál.

 

 

( - arri - )

 

www.somosbroadcast.hu

Share |
top

A hozzászóláshoz kérjük jelentkezzen be, ha még nem regisztrált a regisztráció linken megteheti!

E-mail

Jelszó

Regisztráció | Elfelejtett jelszó

bottom
Impresszum
Betöltés: 0.070596 másodperc.