A szuperhős film 3. részének légi felvételeihez a stáb az ausztráliai székhelyű XM2 céget választotta, mivel már számos nagy sikerű filmben dolgoztak: Karib-tenger kalózai, Pacific Rim (Tűzgyűrű), Aquaman (2018) és Westworld S2 (2018). A legnagyobb munka a hátterek felvétele volt amiket aztán a stúdióban a VFX-el fejlesztenek tovább komplett városokká. Ezeket a háttereket greenbox filmezéshez használják a stúdióban és a tájképekben.
A felszerelés:
XM2 Romeo drón
ARRI Alexa Mini kamera
Primo V lencsék
Teradek Bolt 3000 jelátvivő rendszer
RT Motion follow fókusz
Az előkészítés
A stáb egy speciális felfogató egységet használt amivel az XM2 Romeo drónhoz rögzítették az ARRI Alexa Mini kamerát a Primo V lencsével, valamint ide fogatták fel a Teradek Bolt 3000 jeladóját is, amely nulla késleltetéssel továbbította vezeték-nélkül a videojelet az egy kilométerre lévő vevőegységhez. A földön a technikusok üzembe helyezték a Bolt vevőegységet, amelyet csatlakoztattak a Teradek antenna rendszeréhez, amely erős és robusztus vételt biztosított. Ez valósidejű videojelet kapott a dróntól, ami küldte a jelet a Bolt vevőegységbe, majd egy Atomos Shogun monitorba, amin keresztül követték a drón manővereit.
A folyamatos élességről egy RT Motion lencse vezérlő platform gondoskodott. A drón és vezeték-nélküli jeltovábbítás kombinációja az egyik legfontosabb összeállítás a látványos filmek készítésekor. Korábban ez csak az igen költséges Technokránnal vagy helikopterrel volt lehetséges, a hatalmas költségen túl még nem beszéltünk a mozgékonyságról. A rendező, Taika Waititi által megálmodott csodálatos hátterek Új Zélandon és Nyugat-Ausztráliában készültek.
A drón egy igen hasznos eszköz, azonban a magasból le is kell hozni a jelet, ráadásul zéró késéssel. Ehhez a Teradek Bolt 3000, vagyis a 3000 láb (1km) hatótávolságú eszközét választották. Az azonnal látható kép nagyon fontos, hiszen sok esetben a helyszínen 7-800 statisztával dolgoznak és az azonnali korrekció kulcsfontosságú.